lördag 26 februari 2011


Det är någonting som människor har svårt att förstå. Speciellt lärare. Och det stör mig enormt, och drar på min energi som jag vill lägga på annat. På bilden ser ni en mitten linje. Där ligger de flesta. upp och ner går dom mellan vissa ämnen och vissa saker som dom gär bättre och sämre. Nu har jag ritat MVG lite väl högt ifrån G men tänk streket lite längre ner då. Men jag ligger om jag ska citera BUP "klart under medel". När jag får samma krav och uppgifter som alla andra så måste jag kämpa för G lika mycket som någon annan måste kämpa för MVG. Och det tycker jag är sjukt orättvist, och jag blir jätte ledsen när folk inte vill förstå eller bry sig. Jag skiter ju i de som inte har med saken att göra men när det gäller lärare så är det inte okej. För dom styr mina betyg och de mesta just nu. Jag har hamnat tillbaka från börjar. Jag sliter och sliter utan vidare resultat. Jag skyndar mig igenom uppgifter jag egentligen skulle vilja lägga ner massa tid på att göra bra för att hinna med. Jag kämpar för att kunna få samma förutsättningar som alla andra. Det tar tid, energi och framkallar dåliga känslor. Vilket jag inte vill acceptera. Jag tänker inte ge efter och sjunka ner och må skit igen bara för att folk inte har tid och ork att förstå, när de egentligen är deras plikt att göra.



Det är inte lätt för mig heller. Det är jätte jobbigt att veta att man är som man är. Men det kommer faktiskt små glimtar av ljus när det gäller sånt här. Jag har övningskört sen slutet av januari och jag är redan väldigt duktig och känner mej det också. Jag är ute på vägar och jobbar bra med växlingen och dragläget! och det gör mig glad. Det bevisar att jag kan faktiskt. När jag tycker någonting är kul och det går i min takt. Jag måste bara lära mig knep som gör saker lättare för mig... Men jag har ju faktiskt bara vetat i 9 månader om mina svårigheter... Som sagt innan så tar ju sånt här tid, och jag önskar att en lärare tidigare hade kunnat upptäcka det eller lyssnat på mina föräldrar som sagt flera gånger att det varit något... Men jag får klara det ändå.




Sen en tid tillbaka har jag varit trött
Försökt att vara allt på samma gång
Så mycket man kan göra och borde och vill
Mitt i allt så ska man räcka till .....                               / Melissa Horn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar