måndag 13 februari 2012

13 - 2 2012

Skäms på mig... Som inte har uppdaterat sen i augusti.. Det har hänt så otroligt mycket sen dess. Jag lever i alla fall för er som inte trodde det ;)

En stor, stor pusselbit har fallit på plats och jag har kommit ut som homosexuell! När jag tittar tillbaka på tiden då jag mådde så fruktansvärt dåligt så kan jag se hur det har påverkat mitt mående. Jag har väl alltid någonstans vetat att det varit något fel, men eftersom hetronormen i sverige är så otroligt stark så är ju inte det de första man tänker att man kanske är när man är fjorton år och undrar varför ingen tycker om en eller varför man själv inte kan tycka killar är lika roligt som alla andra. Jag har med andra ord hittat mig själv och jag kan nu umgås och vara med killar utan att känna mig osäker och obekväm.
   Sen har jag ju fyllt 18 vilket har varit en stor befrielse! Kan i princip göra vad jag vill utan att fråga eller be om det. Nu fattas bara en egen lägenhet och ett jobb så kommer nog detta att fixa sig!
   Skolan gå jag fortfarande i... tyvärr. Det är enormt jobbigt just nu, känner mig så otroligt olycklig och hatisk till att sätta min fot i närheten av skolan... Men studenten är ju så otroligt nära bara knappa fyra månader kvar. Så jag borde hålla ut, men det är inte lätt. På torsdag och fredag ska jag ta truckkort! Vilket kommer göra det lättare för mig att få jobb. Så efter denna veckan ska jag börja söka massvis med jobb!

Jag tänkte bara ge en snabb uppdatering och jag LOVAR att skriva ett bättre inlägg antingen ikväll eller i veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar